måndag 13 januari 2014

Måndag

Tjoho! och så var det måndag igen!

Idag hade jag privatchaufför. Jag satt bekvämt tillbakalutad i baksätet medan Torbjörn rattade bilen via raka linan in till Skövde. Och vadan nu detta må ni undra, jo för vår bil protesterar mot att först få regn på sig och att sedan tvingas stå ute i -15 grader C (om det nu inte var ännu kallare i natt). Tänk att det kan svänga så i temperaturen. Ena dagen tio grader plus och sedan hux flux 15 grader minus.

Nåja, helgen var ju helt ok i alla fall. Suckar över mig själv att jag inte är klar med tröjan än(!) men jag har ju faktiskt gjort annat. Gladde bland annat Torbjörns gudson genom att komma och titta på när han tränade ishockey, städade bort julen (nej, Orvar fick inte ha kvar mössan fast han ville) och experimenterade lite extra med Crocodile Stich. Till nästa helg blir det till att skriva mönster.
Fredagen var skön också. Vi avslutade den här veckan med att basta och nästan somna på hamamstenen nere på Aqua Vitalis. Så borde man göra oftare. Nåja, jag och Elena, min kollega i slöjden, har sagt att vi ska försöka komma iväg en dag i veckan och simma i alla fall. Funderar på om jag ska tjuvstarta i morgon bitti när jag ändå börjar senare. Det är ju så skönt!

Jag är så sugen på att köpa garn från Vicke Vira just nu. På Facebook har hon lagt ut en massa bilder på helt underbara härvor med flerfärgade garner. Skulle ju vara så fint med en dreambird, (säger jag som har så svårt för att följa färdiga mönster....men testa skulle jag ju alltid kunna).
Nej det är nog bättre att jag försöker sova lite nu så att jag orkar upp i morgon. Sukta efter garner kan jag fortsätta med när inte ögonlocken hotar att hela tiden falla ihop.

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar